Fx gyűjtések
KEZDŐLAP > KERESKEDÉS PILLÉREI > KERESKEDÉS LÉPÉSEI
Trend irányába kereskedni mindig szerencsésebb, ezek hosszabb, stabilabb mozgások.
Trend iránya: hullámtörés utáni irány!
Nem kötelező mindig trendirányba kereskedni, vannak trendfüggetlen, jól működő stratégiák is.
Szép mozgású, egyértelmű trendeknél többet kockáztathatunk, bizonytalan mozgásnál vegyünk vissza!
Várjuk az általunk használt beszállsái jelzéseket.
2:1 alá ne menjünk, ideálisan 2,5:1 és 3:1 az optimális.
Mekkora összeggel (Lot-tal) kell beszállni adott árszinten, hogy ha kistoppolódunk, akkor a veszteségünk egy előre meghatározott összeg (pl. tőkénk 1%-a) legyen.
Fix stoptávolságoknál lehet fix Lot-tal dolgozni, de minden más esetben elengedhetetlen a pozíció méretezése!
Szinte mindegy, milyen beszállási technikát használunk. Egyik ebben jobb, másik abban, idővel kiegyenlítődnek az előnyök és hátrányok. Mindegyik (általunk haszhnált) technika megfelelő.
Beszálláson nem múlik annyi, mint sokan gondolják. Az igazán jó kereskedők jóval nagyobb hangsúlyt fektetnek a kiszállásra, mint a beszállásra.
Bizonyos esetekben nem baj, ha az ember már kockázatmentes / csökkenti a kockázatát.
Nem minden stratégiánál érdemes. Ahol megfelelően nagy távolság van a B-TP között, ott célszerű csökkenteni menet közben a kockázatot.
Nem az eredmény növelése miatt van szükség rá, hanem magunk miatt (stressz, mentális hozzáállás javítása céljából). Hosszú távon gondolkodunk és kereskedünk, amihez a stabil pszichés állapot elengedhetetlen.
Első lehetőség: kiszállunk a kereskedésnél TP-nél.
Másik lehetőség: a célár csak egy kiindulópont egy kiszállásvezérléshez. Megpróbálok benne maradni, minél több extra profitot elrakni - persze nem minden áron, lehetőség szerint minél kevesebbet adjunk vissza, ha megfordulna az irány.
Mindkét lehetőség teljesen járható, összességében egy jó kiszállásvezérléssel több profitot érhetünk el.
Egy pozíció igazi lezárása a Trade napló, a kereskedés részleteivel.
Hiba kiszűrése, beugorhatnak ötletek.
Mindig ugyanazt kell csinálni!
Ha mindig mást csinálunk, nem tudjuk mérni a stratégia hatékonyságát, nem látjuk objektíven az eredményeit.