Fx gyűjtések
KEZDŐLAP > KERESKEDÉS PILLÉREI > KISZÁLLÁSI SZINTEK - STOP SZINTEK
Kiszállási szintek a stop szint (SL) és a célár szint (TP).
FONTOS SZABÁLY: BESZÁLLÁS UTÁN A CÉLÁRIG (SL-IG) NEM CSINÁLUNK A POZÍCIÓVAL SEMMIT! Nem szabad menedzselni!
Követni sem szükséges, ha jelzést állítunk be TP szintre - csak akkor nézünk rá, amikor azt elérte és jelzett nekünk.
(Kivételek a kockázat csökkentő techinkák: stop nullába húzás, felező- vagy pajzs technika).
Piros betűs szabály, amit tilos megszegni: kivétel nélkül, mindig kell stop-ot használni!
A stop szint az első számú eszközünk, amivel védjük a számlánkon lévő pénzünket.
Stop szint meghatározásra az alábbi lehetőségek használata ajánlott:
A jó stophelyszínek jellemzően valamilyen jelentős szinthez kapcsolódnak!
Stop szempontjából jelentős szintek:
Mindig olyan csúcs és völgy szintje, ami a stopon túl lévő legközelebbi mélypont (emelkedés előtt). A hullámtörés előtti legmélyebb pont:
A stop szempontjából ez a völgy jelentőssé vált.
Williams fraktál indikátora jelentős csúcsokat/völgyeket határoz meg, ehhez húzott stop szint erős lesz (nem tökéletes, megerősítésnek viszont kiváló!)
Fordítós alakzatok csúcsához/völgyéhez húzott stop szint is nagyon jól működik.
Ennél gyengébb stop szint meghatározás, ha mindig egy meghatározott távolságra ( x pontnyira) rakjuk a beszálló szintjétől. A robotok zöme így határozza meg a stop szintet.
A távolság méretére nincs ökölszabály: közeli stopnál a veszély, hogy egy kisebb ellenmozgás is kiszed a kereskedésből, a túl távoli stop távnál meg túl sokat adhatunk vissza. Tesztelés alapján érdemes az ideális stop távolságot megkeresni a konkrét stratégiához.
Ha túl messze van a beszállást megelőző, hullám végét jelentő csúcs/völgy (és az ehhez húzott stopszint is túl messze lenne), akkor az erre a szintre és a beszállás szintjére húzott Fibo 61,8-as vonala is jó stop szintet jelöl ki.
Azért ez az érték, mert ha esetleg egy fordítós alakzat elindulna beszállás után, akkor jellemzően max. Fibo 61,8-ig menne vissza, ott fordulna jó irányba, azaz jó eséllyel ekkor sem stoppolódunk még ki.
Lehet az ATR x-szeresére is tenni (pl 2-szeres ATR távolságra), de a tesztek azt mutatják, hogy nem ad jobb eredményt, mint a fix távolságos meghatározás (piac sokat rángatózik, torzul az ATR).
A beszállást megelőző, legalább ATR méretű gyertya távolabbi végéhez húzott stopszint.
A tesztelő indikátorban ez is választható, hogy gyertyához húzza a stopot.
Half indikátor (T6-os rendszer része) az indikátor első függőleges vonala jelöli ki a stop helyszínt. Érdemes a vonal végétől kicsit elhúzni a stop szintet (ne pont a vonal végére tegyük).
Az egyik legjobb módszer, vetekszik a jelentős szintes meghatározással!
Példa: sárga szintnél ha beszállunk, a fekete nyíllal jelölt szint, az első kék függőleges vonalnak a vége adja a stop szintet:
Tesla 1 Keltner indikátor (T1-es rendszer)
Beszálláskor függőleges vonalat húzni, ez ahol metszi a Keltner indikátor vonalát, ott lesz a stop helyszín. Ez is megbízhatóan működik.